Bij Mattel, de Amerikaanse speelgoedfabrikant die Barbiepoppen produceert, zullen ze zichzelf wel even voor hun kop slaan. De marketingafdeling heeft daar namelijk wel een heel domme fout gemaakt. De musicalklassieker Wicked is inmiddels bijna in de bioscoop te zien en dat betekent dat het tijd is om de bijhorende merchandise op de markt te brengen. Daarbij is bedacht om ook barbiepoppen te produceren. Maar de site die op de doos van het speelgoed staat, zal niet door menig kinderfilter komen. Het blijkt namelijk zeker geen onschuldige site te zijn.
Foutje op de achterkant van doos Wickedpoppen
Op de achterkant van de barbiepoppen staat waar je meer informatie kunt vinden over Wicked. Tenminste, dat is de bedoeling. Maar als je naar die site surft, kom je op een erotische site terecht. Niet echt bedoeld voor de kinderogen, natuurlijk. De juiste link voor meer informatie over de film is wickedmovie.com. En het is geen klein drukfoutje, want het lijkt erop dat er heel wat verpakkingen zijn geproduceerd met deze unieke drukfout.
Dit soort drukfouten zijn zeldzaam en worden al snel geld waard. Dat hebben de handelaren op eBay ook door, waar deze foute verpakkingen (inclusief pop) voor meer dan 1000 euro worden aangeboden. Het is niet duidelijk of de Amerikaanse speelgoedfabrikant hun eigen fout zelf ook al door heeft. Het bedrijf heeft namelijk nog geen officiële reactie naar buiten gebracht. Op al het andere Wicked-speelgoed staat wel de juiste site op de verpakking vermeld.
Poppen bedoeld voor promotie nieuwe film
De poppen die Mattel heeft geproduceerd, zijn ter promotie van een nieuwe filmversie van de populaire musical. Hoewel het voor kinderen bedoeld is, zal hun spanningsboog film op de proef worden gesteld. De film heeft 145 miljoen dollar gekost en heeft een speelduur van bijna drie uur. Het verhaal van Wicked is de prequel van The Wizard of Oz. In de film zijn onder meer superster
Ariana Grande, Cynthia Erivo en Jeff Goldblum te zien. De film ging afgelopen zaterdagavond in première. (Thumbnail
via)