De ROLO commercial met de boze olifant kan vrijwel iedereen wel herinneren die in de jaren negentig regelmatig voor de buis was te vinden. De commercial is in 1995 gemaakt door reclamebureau Ammirati Puras Lintas in opdracht van Nestle. Het verhaal van de commercial is simpel. Een jongetje pest een olifantje met een ROLO. De olifant is dit 25 jaar later nog niet vergeten en herkent de volwassen man die de olifant niet zijn laatste ROLO gunde. Dus mept hij hem met zijn slurf.
Deze commercial
heeft ervoor gezorgd dat chocoladesnoepje ROLO een volle prijzenkast binnen heeft geharkt.Deze Nederlandse commercial heeft al diverse nationale én internationale prijzen gewonnen. De meest recente is Gouden Loeki Aller Tijden, uitgereikt in 2015, voor de beste reclame van de eeuw. ROLO was genomineerd naar aanleiding van het winnen van de Gouden Loeki-publieksprijs in 1996. ROLO versloeg onder andere’ Bommetje’ (Melkunie, 1997), ‘Walk-in-fridge’ (Heineken, 2009) en ‘Zwanen’ (KLM, 1995).
Verder heeft de reclame nog een Zilveren Effie (vakprijs voor reclame en marketingbranche) in de wacht gesleept, een Gouden Lamp voor de meest creatieve reclame van 1995 en in Cannes werd het reclamefilmpje uitgeroepen tot het beste reclamefilmpje ter wereld!